לא רק השגרירות: משרדו של איוב קרא יעבור לירושלים

איתי גדסי 1 Comment on לא רק השגרירות: משרדו של איוב קרא יעבור לירושלים

הישג נוסף למאבק להעברת משרדי ממשלה לירושלים – סגן השר איוב קרא מודיע על העברת משרדו מת"א לי-ם • סגן ראש עיריית ירושלים עופר ברקוביץ: " אני מברך את סגן השר על החלטתו, זהו צעד שיחזק את בירת ישראל"

השר קרא
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע ההתקדמות בהעברת שגרירות ארה"ב בישראל, לירושלים, נפגשו סגן השר לשיתוף פעולה אזורי ח"כ איוב קרא וסגן ראש העיר ירושלים ויו"ר תנועת התעוררות עופר ברקוביץ. סגן השר קרא הודיע לברקוביץ שכצעד תמיכה בהחלטתו של הנשיא האמריקאי הנבחר טראמפ  להעביר את השגרירות האמריקאית לירושלים, הוא הנחה את מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי בראשותו להעביר את המשרד לירושלים.

המשרד ממוקם כיום בבית אמות המשפט בת"א ומונה עשרות עובדים, המשרד צפוי לעבור לירושלים בחודשים הקרובים. סגן השר אף הוסיף ואמר כי בכוונתו להפציר בישיבת שרינו הקרובה בשאר שרי הליכוד ללכת בעקבותיו.

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ בירך את סגן השר על החלטתו לעבור מבית אמות המשפט בת"א לירושלים בירת ישראל ואמר: "זהו צעד מתבקש והכרחי שיחזק את מעמדה של ירושלים ויפתח את כלכלתה. אני שב וקורא לשאר שרי הממשלה להתעשת ולהעביר את כלל המשרדים אשר נמצאים תחתיהם לירושלים בטרם השגרירות תעבור. זאת על-פי חוקי היסוד והחלטות הממשלה בנושא. "

מוקדם יותר השבוע פנה סגן ראש העיר עופר ברקוביץ במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון. במכתב אמר להם ברקוביץ ש*אם השגרירות האמריקאית תעבור לירושלים לפני משרדי הממשלה הדבר יבזה את ממשלת ישראל*, והוא מפציר בהם לזרז את העברת היחידות הממשלתיות אשר נמצאות בניגוד לחוק ולהחלטות הממשלה מחוץ לירושלים, לעיר.

כיום ישנן כ-75 יחידות ממשלתיות אשר פועלות מחוץ לירושלים בניגוד לחוק יסוד ירושלים בירת ישראל וחוק יסוד הממשלה. כלל היחידות הללו מונות למעלה מ-4000 עובדים אשר יכלו לחזק את בירת ישראל.

ממחקר שערכה תנועת התעוררות עולה כי העברת המשרדים הללו לעיר שווה למעלה מ-750 מיליוני שקלים בחומש.

רק לאחרונה אפשרה הממשלה למדען הראשי (רשות החדשנות הלאומית) לעזוב את העיר והקימה את היחידה ללוחמה בחרם (BDSׂ) בתל-אביב,  זאת למרות תהליכים משמעותיים של פיתוח כלכלי אשר מתקיימים בעיר.

בתוך כך, בחודשים האחרונים, בעקבות הנחיית ראש העיר ניר ברקת פועל צוות עירוני מיוחד בהובלת סגן ראש העיר עופר ברקוביץ והיועץ המשפטי לעירייה מר אלי מלכה אשר תפקידו למנוע את יציאתם של משרדים נוספים מהעיר ולפעול בכלים משפטיים להחזרת משרדי ממשלה אשר יושבים מחוץ לעיר.

במקרה דומה, כאשר תאגיד השידור הציבורי החדש תכנן לעזוב את ירושלים הגישה עיריית ירושלים עתירה לבג"ץ למניעת המעבר, בתשובת בג"ץ לעתירה כתב השופט רובינשטיין: "לשידורי "קול ישראל מירושלים", ממנה ולא ממקום אחר, יתכן מחיר. ראויה ירושלים לשלמו; כשם שלזכויות אדם יש מחיר כך לזכויות מדינה ועם"



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    איוב כל הכבוד ששתפ"א עובר אל עיר הקודש!